هونجان-زرچشمه

ما را در معرفی بیشتر روستا یاری فرمایید

هونجان-زرچشمه

ما را در معرفی بیشتر روستا یاری فرمایید

پیشاپیش سال نو مبارک

بگذار که بر شاخه ی این صبح دلاویز


بنشینم و از عشق سرودی بسرایم


آنگاه، به صد شوق، چو مرغانِ سبکبال،


پر گیرم ازین بام و به سوی تو بیایم


خورشید از آن دور، از آن قله ی پر برف


آغوش کند باز، همه مهر، همه ناز


سیمرغ طلایی پر و بالی است که ـ چون من ـ


از لانه برون آمده، دارد سر پرواز


پرواز به آنجا که نشاط است و امید است


پرواز به آنجا که سرود است و سرور است،


آنجا که، سراپای تو، در روشنی صبح


رویای شرابی است که در جام بلور است


آنجا که سحر، گونه ی گلگون تو در خواب


از بوسه ی خورشید، چو برگ گل ناز است


آنجا که من از روزن هر اختر شبگرد،


چشمم به تماشا و تمنای تو باز است!


من نیز چو خورشید، دلم زنده به عشق است


راه دل خود را، نتوانم که نپویم


هر صبح، در آیینه ی جادویی خورشید


چون می‌نگرم، او همه من، من همه اویم !


او، روشنی و گرمی بازار وجود است


در سینه ی من نیز، دلی گرم‌تر از اوست


او یک دل آسوده به بالین ننهادست


من نیز به سر می‌دوم اندر طلب دوست


ما هر دو، در این صبح طربناک بهاری


از خلوت و خاموشی شب، پا به فراریم


ما هر دو، در آغوش پر از مهر طبیعت


با دیده ی جان، محو تماشای بهاریم


ما، آتش افتاده به نیزار ملالیم


ما عاشق نوریم و سروریم و صفاییم


بگذار که - سرمست و غزلخوان - من و خورشید:


بالی بگشاییم و به سوی تو بیاییم

...

بدون شرح .....



.

نصب سرعت گیر در سطح خیابان اصلی روستا


درمانگاه حضرا ابوالفضل (ع)

ساختمان قبلی درمانگاه روستای هونجان (بهداری)  به علت ساخت قدیمی و فرسودگی و همچنین کمبود امکانات، پاسخگوی نیاز مردم نبوده و به همین دلیل به زودی در مانگاه حضرت ابوالفضل (ع) به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع  در خیابان توحید و جنب کتابخانه مشارکتی بانوان روستایی هونجان بنا می گردد.

این ساختمان در بخش خصوصی و به صورت خیریه احداث خواهد گردید.






نمایی از ساختمان فعلی بهداری روستای هونجان

بارش برف اسفند

و بالاخره پس از دو ماه ... 

 

 

 

چون زمستان رفت بی باران و برف  

ظرف صبرمان آمد به حرف  

دف به کف بگرفت افلاک از شعف  

ختم شد یآس و غم و آه و اسف   

حال از اسفند نیمی صرف شد  

هونجان منت پذیر برف شد