هونجان-زرچشمه

ما را در معرفی بیشتر روستا یاری فرمایید

هونجان-زرچشمه

ما را در معرفی بیشتر روستا یاری فرمایید

خطوط واحد

با تغییر کاربری و کم شدن اتوبوس های خط واحد جهت عبور و مرور بین دو روستای هونجان و اسفرجان و شهرستان شهرضا مشکلاتی به شرح زیر در انتقال مسافرین بین این دو روستا و شهرضا به وجود امد.

- افزایش مسافرین نسبت به ظرفیت اتوبوس ها و کمبود فضا و صندلی

-اتلاف وقت بسیار زیاد به دلیل حضور اتوبوس ها در ایستگاه های متوالی در هر دو روستا

-تعیین نبودن  اولین ایستگاه به عنوان مبداء ، بین دو روستا

لازم به یاداوریست که ساعات حضور اتوبوس ها در ایستگاه های روستای هونجان به عنوان مبداء به قرار زیر  کاهش یافت.

 6  صبح -  9 صبح . 12،   16 و ساعت 19

همچنین کرایه هر مسیر از مبلغ 7000 ریال به 10000 ریال افزایش یافت

امیدواریم با پیگیری مسئولین هر دو روستا با شرکت واحد اتوبوسرانی شهرستان شهرضا این مشکلات مرتفع گردد.

فصل برداشت

اواخر تیر ماه و اوایل مرداد موقعی است که مزارع گندم با درخشش رنگ طلایی شان و با صدای خش خش خوشه های گندم مردم روستا را به برداشت این نعمت خدادادی دعوت می کنند. و مردم روستا را می بینی که به سوی مزارع و گندمزارها روانه می شوند تا حاصل یک سال زحمت خود را برداشت کنند. عجب فصل با صفایی است فصل برداشت محصول، روستا حال و هوای خاصی دارد و همه در حال فعالیت و جنب و جوش هستند.



درسته که، برداشت محصول با دست خیلی سخت بود. اما  به هر حال صفای خودش رو داشت. اینکه با دست طبیعت رو لمس کنی، با دست نعمت خدا رو بچینی و با همون دستهای پینه زده به درگاه خدا شکرگذاری کنی. در حال حاضر کارها خیلی راحت شده، همه اون کارهایی که قبلا با دست انجام میشد الان با ماشینهای مختلف انجام میشه. ولی مطمئن باشید که صفای قدیم رو نداره. اما هنوز هم اندک افراد قدیمی و پیر هستند که هنوز هم بعضی کارهای کاشت و برداشت محصول رو با دست انجام میدن. الهی زنده باشن .


منطقه شکار ممنوع

درسال1390زرچشمه و شاه قنداب درشهرستان شهرضا، مناطق شکارممنوع شداند.منطقه ی شکار ممنوع زرچشمه حدود 56هزار هکتار در جنوب غرب شهرضا واقع است.منطقه ی شکار ممنوع شاهقنداب حدود82هزار هکتار در جنوب شرق شهرضا قرار دارد.



درمنطقه شکار ممنوع زرچشمه به دلیل همسایگی با کوههای سمیرم یکی از مناطقی است که درآن بزکوهی دیده می شود.که به دلیل شکار بی رویه این حیوان روبه اضمحلال است.درتصاویر زیر شکار یک راس بزکوهی با بچه اش درروستای هونجان را نشان می دهد:




از جمله پرندگان این منطقه شکار ممنوع می توان موارد زیر را نام برد:




 

ادامه مطلب ...

عید سعید فطر مبارک

 



استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

و صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت...

نماز عید سعید فطر همزمان با طلوع افتاب ، در مساجد روستا برپا خواهد شد

مراسم احیای شب‌های قدر در روستا



مراسم احیای شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت امام علی(ع) با حضور جمع کثیری از مؤمنان و روزه‏ داران و علاقمند و شیفته به خاندان اهل البیت(ع) در مساجد روستا برگزار شد.

مراسم احیا و شب زنده داری مطابق معمول از ساعتی پس از افطار آغاز شد و تا ساعاتی پس از نیمه شب نیز ادامه داشت.

در آخرین شب از لیالی قدر زن و مرد و پیر و جوان در حالی که کتاب های قرآن و ادعیه مذهبی را در دست گرفته بودند به ائمه اطهار(ع) متوسل می شدند و این بزرگان را واسطه خود در پیشگاه خداوند قرار می دادند، واسطه برای آنکه خداوند قادر، تقدیری نیک برای آنان مقدر فرماید.