هونجان-زرچشمه

ما را در معرفی بیشتر روستا یاری فرمایید

هونجان-زرچشمه

ما را در معرفی بیشتر روستا یاری فرمایید

همایش بانوان هنرمند عشایر همراه با مسابقات ورزشی در شهرضا برگزار می‌شود

فرماندار شهرضا گفت: در اردیبهشت ماه ۹۵ همایش بانوان هنرمند عشایر همراه با مسابقات ورزشی بانوان عشایر در منطقه سلطان خلیل روستای هونجان شهرضا برگزار می‌شود.



 


به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، محسن گلابی در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار شهرستان با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: حضور زنان در جامعه سبب رشد و پیشرفت و ایجاد فضای رقابتی سالم در پیشبرد اهداف درون سازمان و برون سازمانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار به طور قطع زنان در جامعه نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: عوامل موثری در توسعه و رشد اقتصاد جامعه نقش دارند که اساسی‌ترین و مهمترین این عوامل منابع انسانی یا همان سرمایه‌های انسانی است.

فرماندار شهرضا گفت: در شهرستان شهرضا شورای مردمی آسیب‌شناسی و آینده‌نگری و توسعه شهرستان تشکیل شده که دارای 8 کارگروه و 40 کمیته است و در همه آنها بانوان نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نشان از توانمند سازی زنان است، اظهار داشت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی به نقش بنیادی زنان در خانواده و فعالیت‌های اجتماعی توجه ویژه شده است.

گلابی بیان کرد: سفال و سرامیک شهرضا برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو رفته است و به زودی ثبت جهانی می‌شود.

وی با بیان اینکه خانم نویسنده‌ای در شهرستان بیش از 120 عنوان کتاب دارد که 80 درصد از آن بین المللی است، گفت: در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه مد لباس ایرانی، اسلامی در شهرستان برپا شد و به زودی نمایشگاه مد اسلامی فشن به صورت زنده در شهرضا برگزار می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در آینده به همت اعضای شورای شهر و شهرداری بازارچه دائمی صنایع دستی در کارخانه نوین شهرضا راه‌اندازی می‌شود، گفت: شهرک صنایع دستی واگذاری آن در این هفته آغاز می‌شود و تا 60 درصد از قیمت زمین را به هنرمندان تخفیف می‌دهیم.

گلابی با اشاره به ایجاد دهکده المپیک در شهرستان شهرضا، تصریح کرد: کورس اسب‌سواری، مانژ و چوگان و طرح پیست موتورسواری آن در فرمول 1،2و3 آماده است و زمین‌های گلف و تنیس آن در حال انجام است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه 95 همایش بانوان هنرمند عشایر و مسابقات ورزشی در منطقه سلطان خلیل روستای هونجان شهرضا برگزار می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه یک وام بلاعوض برای بانوانی که در شهرستان تشکیل ngo دهند در نظر گرفته شده است، گفت: اگر 25 نفر از بانوان در زمینه اشتغال و ایجاد تعاونی در روستا اقدام کنند تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سحر خانمممممممم شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:50 ق.ظ http://maloosak.69.mu

امیدوارم همیشه شاد باشین و سلامت
ممنون
5618

سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد